sjuk

nu ska jag försöka bli bättre på att uppdatera :)

i natt så ha jag typ vela spy tre gånger :s
och i morse så mådde jag svin dåligt
så för mig blev de ingen skola
nu har ja iaf läst ut min bok som vi skulle läsa på svenskan
den heter Innan jag vaknar

Den handlar om en tjej som heter Deanne som är barn till ett par som är rika. Hennes pappa är kirurg och chef på ett välkänt sjukhus. Deanne brukar föja med sin pappa till sjukhuset och hon har nyss fått börja utforska sjukhuset på egen hand. Men ännu har hon inte vela gå in på onkologiavdelningen *avdelning där barn me canser är*. Hennes mamma har hand om dden stora välgörenhetsbanketten och Deanne blir tvingad att gå fast hon inte vill de. På välgörenhetsbaknetten så träffar Susan. Hon är ungdomsvolontär och när Deanne får höra att susan tycker de är kul så vill hon också bli det. Hon söker till att bli volontär och hon kommer in. I början så har hon de kämpigt. Det är för att det finns en sköterska som är sträng och tror hon kan köra mer med Deanne för att hennes pappa är chef på sjukhuset. Efter ett tag får Deanne och Susan bli volontärer på onkologiavdelniningen. Deanne tycker det är läskigt i början. Efter ett tag så träffar hon Matt. Deanne och Matt blir bästa kompisar och donm tillbringar nstan hela dagarna tillsammans. Matt är jätte sjuk och han har haft tre återfalla av sin canser. Deanne blir kär i han och han vill ta med henne till hans föräldrars sommarställe. När dom kommer dit är allt bra och på andra dagen när dom far till en glänta börjar matt må dåligt och dom måste fara till sjukhuset. Deanne blir ledsen för att hon vet att han kanske kommer att dö och när matts föräldrar tar ina Matts syskon på rummet blir Deanne förtvivlad och ett tag efter kommer Matts lillebror ut och säger att Matt har dött.



Den här boken är jätte bra :D

nu ska jag testa äta nåt sen typ läsa om den ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0