Novell - kärlek vid första ögonkastet.

Kärlek vid första ögonkastet

När jag såg honom smälte jag. Han var så snygg. Jag visste från den stunden att jag inte skulle kunna leva utan han. Han skulle bli mitt livs kärlek. Han var bara för söt i sättet, ja i hela han var söt....

 

Jag och Jessica satt och tittade runt på Facebook en kväll i Juli såg vi att en en kille hade lagt till henne som vän. Han hette Johan. Vi gick in på chatten och började skriva med han. Vi satt och skrev en stund med han när han plötsligt skrev att det var väldigt längesen han och Jessica hade träffats. Jessica skrev att de aldrig träffats och att hon knappt visste vem han var och att han nog hade blandat ihop henne med hennes storasyster Sanna. Sen skrev han inte mycket till och loggade sedan ut. Då letade vi upp hans nummer på hitta för att kunna ringa till han. Det började bli väldigt sent och Jessica gick hem till sig och jag gick ner till resten av min familj. Vi tittade på TV och var precis på väg att somna när jag fick ett sms. Det vara från Johan, de kändes lite skumt att jag fick ett sms från honom. Vars hade han fått mitt numer ifrån? Han skrev att jag skulle logga in på Facebook. Då tassade jag upp på mitt rum för nästan alla hade somnat. När jag loggade in fick jag direkt ett meddelande från han att han vela att jag skulle ringa.

 

Jag är verkligen feg, jag vågade inte ringa till han och det får jag ångra idag. För att jag fick veta senare att han vela att jag skulle komma hem till han å sova där. Efter den dagen gick det ett ganska långt tag innan vi skrev med varandra igen. Det gick nästan 1 ½ vecka, det är långt i min värld när det handlar om Johan. När jag skrev med han igen så var jag bara tvungen att fråga efter hans nummer, mest för att jag råkat radera det. Efter att jag fått det så skrev vi med varandra i flera timmar. Det var en skön känsla att få veta att man har någon som man alltid kan skriva till. Än en gång vela han att jag skulle ringa han, för att det var jobbigt att skriva nu. Men jag tänkte för mig själv att jag skulle få tunghäfta, det är när man inte kan prata när man ser en snygg kille, om jag pratade med han. Jag bestämde mig för att säga att jag skulle gå och äta och att jag inte hade tid då. Det blev som det blev och vi skrev inge mer den dagen.

 

Detta var en onsdag och jag tyckte att det var väldigt läskigt att gå på stan efter det. Sen på fredagen var jag med Jessica. Då ringde hon en massa folk och det var nästan ingen som svarade. Men Johan svarade. Jessica satt och pratade med honom medans jag satt och lyssnade. Dem pratade i nästan en timme innan de la på. Hans röst hade jag kunnat äta mig mätt på. Den var som en tonårings röst, innan de kommer in i målbrottet. När de slutat prata for vi ut och cyklade. När vi var ute på stan och cyklade bestämde vi oss för att fara till Johan. De blåste ganska mycket när vi cyklade mot honom. Sen när vi var utanför honom ringde vi till han och bad han komma ut. När han kom ut dog jag nästan. Han var otroligt snygg. Från den stunden skulle jag inte klara mig utan han. Han hade ett leende som var lite snett, bruna ögon och det mörkbruna håret var fixat. Sen hade han de där magrutorna, fast dom hann jag bara se lite av.

 

Vi tre stod utanför han och pratade en stund innan han tyckte att de blev kallt och velade gå in. Innan han gick in vela Jessica ha en kram. Det fick hon och jag fick också en varm härlig kram som var lite längre än Jessicas kram. Den stunden kommer jag aldrig glömma. Han luktade jättegott, precis som en perfekt kille ska lukta. När Johan hade gått in till sig for jag och Johanna ner på stan igen. Efter ett tag blev det mörkt, eller ja det blev väl inte mörkt utan de blev sent. Då for vi hem till mig och gick och la oss för att sova. Nästa dag när vi vaknade gick vi direkt in på datorn. Det var litegrann som en drog , alltså datorn. Sen mitt på dagen for Jessica hem och jag gjorde inte mycket mer då.

 

Dagen efter fick jag vet att Jessica ljög om en massa saker. Då vart jag såklart besviken och ledsen på henne. Jag ringde till henne och frågade varför hon ljög. Hon sa att hon inte ljög om stora saker men jag visste att hon gjorde det. Vi började bråka och sen dess har vi inte haft mycket kontakt med varandra. Min tröst, eller vad man nu ska säga, var Johan. Han fanns som alltid där och när jag ser honom går mitt humör alltid upp till toppen och jag mår nästan illa när jag ser honom. Det är nog för att jag är förälskad i honom. Känslorna för Johan är stora och jätte starka. Efter att jag och Jessica hade bråkar skrev jag och Johan nästan konstant , det vara som om att han visste att något var fel. Iallafall när jag och Johan skrev så frågade jag honom om jag kunde få åka bil med han. Hans bil är inte vanlig, det är en Volvo V70, sådär mörkblå med glitter i. Glitter och glitter, det är mer som skimrande färg i den blåa. Men till svar har jag alltid fått att jag får åka om han ska ut på stan. När jag får det svaret börjar jag verkligen tänka. Tänk om Jessica har sagt något till han. Om det är så känns det som om Jessica vill förstöra mitt liv eller gör mig avundsjuk. Han har iallafall lovat mig att få åka någongång snart.

 

Jag och Johan håller kontakten hårt, pratar ibland, ses några gånger på stan ibland och skriver gör vi såklart också. Han är killen jag föll för vid första ögonkastet.

 

Ida Åsén

Klass 9

(i den rikiga berättelsen heter personerna helt annorlunda)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0